A kezdetek...
2014. augusztus 11. írta: Ifjúsági Diabétesz Blog

A kezdetek...

Interjú az Ifjúsági Diabétesz Blogról

Kik vagytok?

-Végh Dániel végzős fogorvostanhallgató vagyok, a Semmelweis Egyetem Fogorvostudományi Karáról. Fontosnak tartom a diabéteszt, mióta 5 éve az életem része. Szabadidőmben is egyre többet tevékenykedek ebbe az irányba, legyen szó akár kutatásról, akár edukációról, vagy szakmai konferencián való részvételről!

Létrehoztam az Ifjúsági Diabétesz Blog-ot, hogy egy olyan szociális közösséget építsek, amiben a hangsúly a fiatalokon van. Jelenleg 2 másik munkatársammal alkotjuk a magot. Farkas Árpádot és Pakai Karolinát felkértem, hogy csatlakozzanak hozzám, és csináljunk valami olyat, amire büszkék lehetünk. Mi bátran vállaljuk, hogy ránk rakták az 1-es „sorszámot”. De segítőink között több fiatal diabéteszes is van, a team ennél is nagyobb.

-Cukorbeteg fiatalként arra gondoltam, hogy szükség van egy közösségre, amely a fiataloktól a fiataloknak szól elsősorban ( ők azok akik már nem gyerekek, de még nem is nagymamákpapák). A közösség erejét kihasználva pedig olyan ifjú, éles és fantasztikus elméket karolnánk fel, akik tudnak a közösségért szervezni, dolgozni vagy tevékenykedni.

IMG_6212.JPG

Mik vagytok?

-Egy olyan közösségi blog vagyunk, ami hálózatot és teret szeretne adni azoknak, akiket érdekel a diabétesz, valamint hozzá szeretné tenni saját magát ehhez! Szükségünk van rátok, reméljük nektek is szükségetek van ránk! A nagyvilág diabéteszzel kapcsolatos érdekességeit, a legújabb lehetőséget osztjuk meg a blogot követőkkel, veletek. Ehhez nagyban hozzásegít minket egy nemzetközi kapcsolatrendszer, amelyet sikerült kiépítenünk külföldi ifjúsági diabétesz szervezetekkel és azok vezetőivel, akik támogatják a munkásságunkat, a fiatal diabéteszes generáció felkarolását Magyarországon. A blogon megtaláljátok az elérhetőségeiket!

Mit csináltok?

-Elsősorban összefogunk, információt adunk, példát mutatunk és közösséget építünk. Mi ugyanabban a helyzetben vagyunk, mint ti. A mi hátunkon is rajta van a diabétesz, de egy kis edzéssel könnyebben hordhatóvá válik, és együtt könnyebben cipelhetjük! Ha ehhez hozzájön a családtagok és barátok segítsége is, akkor akár pehelysúlyúvá is válhat. Szeretnénk később meghatározó szerepet betölteni a magyar diabéteszes ifjúság képviseletében nemzetközi szinten.

Mit szeretnétek?

-Szeretnénk folytatni amit elkezdtünk, a blogot, a tevékenységünket. Szeretnénk minél több fiatalt motiválni, hogy csatlakozzon és ossza meg velünk jó ötletét. Támogatunk mindenkit, aki a közösségért tenni szeretne. Legyen szó akár saját blogról, akár eseményről, akár egy sétáról! Azokat is várjuk, akik nagyban gondolkodnak, bármilyen ötletet szívesen veszünk.

unnamed.jpg

Hogy jöttetek létre?

-A semmiből. Amikor diabéteszes lettem, 20 éves voltam. Én nem találtam meg azt a közösséget, amit kerestem volna, ahol találkozhattam volna másokkal, akik ezt a bizonyos hátizsákot cipelik, amit diabétesznek hívunk. Egy júniusi vizsgaidőszak közepén felmentem a facebookra és létrehoztam. Ilyenkor az ember sok mindent csinál csak tanulni ne kelljen :) Sok érdekes dolog jut az ember eszébe. Azóta dolgoztam a közösség kiépítésén, és a nemzetközi kapcsolatokon. Mára oda jutottunk, hogy a Nemzetközi Diabétesz Társaság Európai Szervezetének (IDF Europe) őszi videókampányát mi találtuk ki. Erre büszkék vagyunk! Ez az ún. #special1s ! Ezt a nevet is mi választottuk a projektnek, amiben támogattak minket a külföldi partnerek. Figyeljetek nagyon, jön egy  jó kis videó, a tervek szerint szeptember 1.-én .

 

Milyen terveket dédelgettek?

-A nemzetközi #special1s projektet fogjuk promotálni, ami mindenkinek szól, aki fiatal, és diabéteszes. Légy része a történelemnek, együtt átírhatjuk. Nagy változások mennek végbe, mi azt képviseljük, hogy ha diabéteszes vagy, akkor különlegessé váltál! Ezt így kell felfogni! Te több vagy, mint egy lesajnált cukorbeteg. Mi nem vagyunk lesajnált cukorbetegek! Mi menők vagyunk, mert jobban menedzseljük magunkat bárki másnál! A közösségünket is ezen elvek szerint fogjuk felépíteni!

Ki keressen Titeket?

-Bárki kereshet minket, akit érdekel a téma. Elsősorban a fiatal diabéteszeseknek szeretnénk irányt mutatni. Hívjuk őket 1-es és 2-es típusú diabéteszeseknek. De várjuk a 3-as és 4-es típusúakat is. Kis segítség:

3-as diabétesz: a barátok, a családtagok, az ismerősök akik segíteni akarnak, akik törődnek

4-es diabétesz: azok a közéleti személyiségek, hírességek és prominensek, akiknek szintén fontos a diabétesz

Várunk, keress minket bátran:
www.facebook.com/idbhungary

www.twitter.com/idbhungary

email: idbhungary@gmail.com

 

10311356_766228963429511_6473081286084743622_n.jpg


A bejegyzés trackback címe:

https://idbhungary.blog.hu/api/trackback/id/tr156596239

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása