780g-re váltás
2021. november 26. írta: Ifjúsági Diabétesz Blog

780g-re váltás

780g-re váltás

 

Tapasztalataimat akarom megosztani veletek a 780g-s pumpáról. Július elején váltottam 5 év 640g pumpáról.

A 640g-t is szerettem, mert sokat segített, legfőképp a hipokat megelőzni. Azt kell hogy mondjam az új pumpa számomra sok mindenben hatalmas előrelépést jelentett így is. 

pump_on_palm.jpg

Mielőtt megkaptam az új pumpát, már rengeteg hír, előadás alapján volt lehetőség megismerni a különbségeket és a működését, valamint rengeteg dokumentum  alapján a pumpa, a távadó/szenzor, valamint a telefonos applikáció működését/használatára fel lehetett készülni. Én végigolvastam mindent, valamint amit előre be lehetett állítani meg is tettem. A személyes pumpaedukációnál már az információk nem voltak újak, csak rá kellett, hogy álljon az ember keze a pumpa menüjéhez, mert amúgy teljesen ugyan a méret és forma, mint a 640g, csak amikor a kijelző bekapcsol, akkor vesszük észre, hogy nem ugyanaz. 

Aki használt korábban már pumpát, annak nem szabad, hogy komoly problémát okozzon, de a fokozott figyelmet megköveteli azért.

A legfontosabb változásokat bemutatnám:

-7 napos szenzor. havi 4-re van támogatás,  28 napra elegendő egy hónapban, ami már tényleg havi adag. 

- Jobban lehet tervezni a szenzorcserét a 7 napos váltással.

-A saját tapasztalatom, hogy talán pontosabb is, mint az Enlite volt.

-A mobil applikációnak köszönhetően elég csak a telefonra rápillantani, nem kell a pumpát az oldalamról levenni.

-Az appliláció minden nap feltölti carelinkbe az adatokat, ezzel sem kell bajlódni, s nem marad el.

-A pumpa szerelékek megegyeznek a korábbi pumpáéval, nem kellett ezt is újra tanulni

-SMARTGUARD

Ez a funkció, ami miatt véleményem szerint mindenki szeretné a 780g-t magának. Annyi jót hallott róla mindenki, de hogy ez a gyakorlatban mit is jelent?

A pumpa a szenzor által mért vc értékek figyelembevételével beavatkozik.

-nem kell a napi bázist korrigálni

-a bolus beadásnál is a kisebb tévedéseket felfele és lefele is elég jól ki tudja korrigálni

-Az emelkedett vc értékeket is sokkal hamarabb és jobban korrigálja, mint én tettem ezt korábban, valamint kisebb eséllyel visz bele hipoba az apróbb finomhangolásokkal.

-én most már egyre ritkábban nézek rá a pumpára/applikációra, mivel jobbak a cukorértékek, ritkábban kerül a beállított határ közelébe az automatikus korrekció hatására.

-a cukormérő nem viszi át automatikusan az értéket, azt manuálisan kell bevinni.

-a kalibrálások kérése változó, ha a pumpa úgy érzékeli, akkor hamarabb vagy gyakrabban kér. Erre azt gondolom, bár kellemetlenséggel jár, főleg hajnalban, de ha ezen múlik, hogy ne vigye tévútra a pumpát téves vc értékkel, akkor ezt én nem bánom. 

-Rövid használat után is jelentős javulást értem el HgA1c értékben

-A TIR értékek is látványosan javultak. A 100%-t is már sikerült elérni többször. 

-Amit még hiányolok, hogy az alacsonyabb vc értékeknél, ha plusz kis étkezéssel korrigálok, akkor a CH mennyiséget nem tudom beírni külön. De ezt lehet csak én nem találtam.

-Fontos megemlítenem az átmeneti célértéket is. Bátran kell használni. Egy kisebb séta alatt is beállítom, mert azt tapasztaltam saját magam , valamint diabéteszes barátom is, hogy könnyen belefutottunk egy erősebb hipóba, ha nem használtuk. 

-Természetesen vannak fennakadások is a pumpa használatban. Hibás szenzorok. Nekem sikerült hibás távadóba is belefutni, ami nem igazán sok bosszúsággal járt. Rengeteg bosszúsággal jár. Mindezek ellenére nagyon szeretem, kiegyensúlyozottabbak lettek a  cukraim, ezáltal én magam is. Én kevesebbet gondolok a diabéteszemre napközben, mert kevesebbet kell ránéznem a pumpára. A pumpa illetve az app jelzéseire figyelek leginkább. Bár még csak 4 hónapja használom, de igazán megszerettem a 780g-met. Abszolút nem bántam meg a váltást. 

Aki váltás előtt áll, olvasson utána, kérdezzen olyanoktól aki használja, s ha megteheti, mert azért komoly anyagi költsége van felnötteknek, az gondolja meg a cserét.

 

Krisztián

IDB Hungary 

idbhungary@gmail.com

 

img_8717.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://idbhungary.blog.hu/api/trackback/id/tr5516765422

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása